Przejdź do głównej zawartości strony

Dostaliśmy Złoty Spinacz. Za opowiadanie o Komedii i za to, że chcecie nas słuchać

Nasza relac­ja ze spinacza­mi biurowy­mi weszła w nowy etap zażyłoś­ci. Od dzisi­aj w Teatrze Kome­dia cieszymy oczy dwoma wielki­mi spinacza­mi – jed­nym Zło­tym, drugim Sre­brnym. Dostal­iśmy je za to, w jaki sposób opowiadamy o Komedii i za to, że Wy chce­cie tej opowieś­ci słuchać. A kto nas nagrodz­ił? Najlep­si PR-owcy w najwięk­szym branżowym konkur­sie w Polsce pro­mu­ją­cym najbardziej kreaty­wne pro­jek­ty. To pier­wsza głów­na nagro­da dla teatru w pon­ad 20-let­niej his­torii Spinaczy. Dzięku­je­my!

Teatr Komedia został wyróżniony Złotym i Srebrnym Spinaczem za zmianę identyfikacji wizualnej oraz komunikacji z publicznością. W kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu” (Srebrny Spinacz) byliśmy nominowani razem z projektami „LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi” oraz wystawą Zamku Królewskiego na Wawelu, a w kategorii „Kultura i media” (Złoty Spinacz) wspólnie z Havas PR/Canal+, 24/7Communication/TikTok Polska oraz Stowarzyszeniem Filmowców Polskich.

Jury oceniało działania prowadzone przez Teatr od czerwca 2023 do czerwca 2024. Był to dla nas czas wielu zmian – repertuarowych, organizacyjnych i właśnie komunikacyjnych. Powstała nowa – sięgająca do typografii z lat 60-tych i 70-tych – identyfikacja wizualna teatru, w tym logo, nowa strona internetowa, teatr rozwijał także relacje z partnerami, w tym partnerstwa z mediami.

Nagrody dla Teatru Komedia podczas tegorocznej odsłony Złotych Spinaczy są tym większym wyróżnieniem, że w historii konkursu bardzo rzadko trafiały one do publicznych instytucji kultury. Nie bez znaczenia jest tu fakt ograniczonych zasobów i możliwości organizacyjnych oraz realiów budżetowych w relacji z nierzadko wielomilionowymi kampaniami współtworzonymi przez największe firmy i agencje PR w kraju. W ostatnich 10 latach tylko jeden teatr został nagrodzony Srebrnym Spinaczem (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie w 2022; w kategorii komunikacji kryzysowej za „obronę niezależności Dziadów w reżyserii Mai Kleczewskiej”). Złoty Spinacz trafił do teatru po raz pierwszy w ponad 20-letniej historii konkursu.

Piszemy o „naszym” sukcesie, ale – tak jak wspominaliśmy podczas ogłaszania nominacji – to tylko „teaser prawdy”. Prawda w pełnym wymiarze jest taka, że to wysiłek konkretnych osób, zawsze – i im ich więcej, tym łatwiej. Powtórzymy więc: mamy to szczęście, że o opowiadaniu o Komedii i komedii, kształcie działań komunikacyjnych oraz o naszej publiczności możemy myśleć w TK na co dzień wszyscy.

Ale rozmowy zaczynamy prawie zawsze w Dziale Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży współtworzonym przez Annę Andrakę (kierowniczkę), Agnieszkę Butowską (zastępczynię kierowniczki), Annę Hautz, Justynę Piliszek, Beatę Ptak i Łukasz Orłowskiego (zastępcę dyrektora ds. rozwoju i komunikacji). Nagrodzonej zmiany komunikacji nie byłoby także, gdyby nie rozwijana od półtora roku identyfikacja wizualna teatru. Jej twórcami są Kamila Schinwelska-Brzezińska i Marcin Gwiazdowski, czyli kolektyw Elipsy.

Dziękujemy!


Złote Spinacze to największy konkurs public relations w Polsce mający na celu podnoszenie standardów. Poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnych projektów PR, wspiera profesjonalizm oraz edukację biznesową na temat znaczenia PR dla funkcjonowania firm, instytucji oraz organizacji.

Ogłoszenie wyników 22. Edycji konkursu i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 9 grudnia podczas uroczystej Gali w Warszawie. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130-osobowe Jury obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska (Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia).