Przejdź do głównej zawartości strony

Witold Mrozek | Gazeta Wyborcza

„…Michał Zadara wys­taw­ił komedię Szek­spi­ra w warsza­wskim Teatrze Kome­dia jako komedię właśnie, w sposób zaskaku­ją­co jas­ny i prze­jrzysty, wycią­ga­jąc wąt­ki noc­nego sza­leńst­wa na światło dzi­enne. Zadara nie pier­wszy raz pokazu­je, że umie bard­zo sprawnie rozczy­ty­wać klasyków. I w błyskotli­wy sposób się­gać na sce­nie po to, co zarazem wyda­je się najprost­sze. Dwadzieś­cia trzy posta­cie dra­matu odgry­wa tu siódem­ka aktorów. Bar­barze Wysock­iej czy Bar­toszowi Por­czykowi gra z kon­wencją spraw­ia wyraźną fra­jdę; co ważne, udziela się ona na wid­owni. Przy­pom­ni­jmy: przed rok­iem Zadara wys­taw­ił w Komedii hitową „Zem­stę” według Alek­san­dra Fredry – z Maciejem Stuhrem jako Pap­kinem tch­nął w lek­turę szkol­ną nowe życie […] Warsza­ws­ki Teatr Kome­dia, jeszcze niedawno mało widoczny, jest dziś jed­ną z naj­ciekawszych scen stol­i­cy. Miejscem, które umie zaskoczyć i iść w poprzek podzi­ałów, do których przyzwycza­il­iśmy się w pol­skim teatrze – jak choć­by ten, że spek­tak­le dzielą się na „ambitne” i „rozry­wkowe”. Warto zajrzeć na Żoli­borz”

Cała recen­z­ja do przeczy­ta­nia tutaj: https://wyborcza.pl/7,112395,31740359,szekspir-na-kanapie-z-olga-boladz-zadara-wraca-do-teatru-komedia.html