Klancyk wraca na Dużą Scenę Teatru Komedia w świetnie przyjętej w minionym sezonie formule improwizowanych spektakli inspirowanych rozmową z wyjątkowymi gośćmi. Cykl „Klancyk i…” to hybryda niepoważnego spotkania autorskiego i przesiąkniętych absurdem scen w wykonaniu najbardziej doświadczonego (żeby nie powiedzieć najstarszego…) zespołu improwizatorów w kraju. W tym sezonie zaproszenie Klancyka przyjęły osoby, które nie boją się niemądrych pytań o swoje dziedziny (m.in. film, muzykę, dziennikarstwo, jedzenie, literaturę czy język). Wiedzą też, że wszystko co powiedzą, może zostać przerobione przez nieprzewidywalną klancykową wyobraźnię.
Natalia Przybysz – kompozytorka, autorka tekstów i aktywistka zaangażowana w działania proekologiczne. Jeden z najważniejszych, najbardziej rozpoznawalnych kobiecych głosów na polskiej scenie muzycznej. Zadebiutowała w 2001 roku, współtworząc z siostrą Pauliną Przybysz zespół Sistars, który zdobył ogromną popularność i uznanie dzięki unikalnemu połączeniu R&B, soulu i polskiego popu. Po rozpadzie Sistars, Natalia rozpoczęła karierę solową, która zaowocowała wieloma cenionymi albumami. W 2014 roku ukazał się jej kultowy album “Prąd”, który przyniósł jej ogromny sukces artystyczny i komercyjny oraz zdobył 4 nagrody Fryderyki, w tym dwie w kategorii Płyta Roku – Pop.
Po “Prądzie” artystka kontynuowała swoją solową karierę, prezentując kolejne krążki, które umocniły jej pozycję na polskiej scenie muzycznej. W 2017 roku wydała płytę “Światło nocne”, która zaskoczyła fanów mroczniejszym brzmieniem i bardziej eksperymentalnym podejściem do muzyki. W 2019 roku Natalia zaprezentowała album “Jak malować ogień”, który stał się jednym z najbardziej docenianych wydawnictw w jej solowej karierze. Płyta wyróżniała się jeszcze głębszym poszukiwaniem nowych brzmień, łącząc elementy elektroniki, soulu i alternatywy. Był to album bardzo osobisty, a jednocześnie odważny w podejściu do tematów emocjonalnych i społecznych.
W 2022 roku Natalia Przybysz wydała także wyjątkowy projekt – “Zaczynam się od miłości”, który powstał na podstawie tekstów Kory. Album ten stanowił hołd dla jednej z najwybitniejszych postaci polskiej muzyki, a przy okazji pokazał, jak ogromny wpływ na twórczość Przybysz miała artystka Maanamu. Płyta łączyła w sobie liryczną delikatność z bezkompromisową siłą, która była charakterystyczna dla twórczości Kory, ale także mocno osadzała się w stylistyce samej Przybysz.
W 2023 roku Natalia Przybysz wydała album “Tam”, będący opowieścią o wyjątkowych podróżach – dalekich i tych w głąb siebie. To symbol fascynacji podróżami oraz wielką wodą, które u artystki zrodziły się po przepłynięciu Oceanu Atlantyckiego. Przygoda zaczęła się na greckiej wyspie Hydra, na którą artystka zabrała swój zespół: Jurka Zagórskiego, Mateusza Waśkiewicza, Pata Stawińskiego i Kubę Staruszkiewicza oraz reżyserkę i fotografkę Silvię Pogodę. Mieszkali, tworzyli i pracowali wspólnie, czego efektem jest większość utworów z płyty oraz sesja zdjęciowa oraz poligrafia. Natalia zdradziła, że do samego końca procesowi tworzenia tekstów towarzyszył jej szum morza – nawet na słuchawkach, w domowym zaciszu.
Pod koniec 2024 roku – Natalia Przybysz świętowała 10 lat od wydania “Prądu”, koncertując po całej Polsce. Ten jubileusz wyjątkowy moment refleksji nad tym, jak zmieniła się muzyka, życie osobiste oraz sposób rozumienia emocji, które towarzyszyły artystce powstawaniu tego albumu. Natalia przyznaje, że płyta powstała pod wpływem jej pierwszego procesu terapeutycznego – piosenki wychodziły z niej tuż po każdej wizycie, były dla niej formą ekspresji i swoistego oczyszczenia. To doświadczenie miało ogromny wpływ na jej późniejszą twórczość, a sama Natalia dzisiaj z większym zrozumieniem patrzy na utwory, które napisała, oraz na emocje, które wtedy przeżywała.
Teatr Improwizowany Klancyk jest jednym z pionierów improwizacji komediowej w Polsce i pierwszym warszawskim teatrem impro. Istnieje z grubsza od 2006 roku. Ich spektakle to historie pisane na bieżąco, rodzące się na oczach widzów z grupowej energii, chwilowego porozumienia i absurdalnego poczucia humoru.
Klancyk to Maciej Buchwald, Krzysztof Dziubak, Bartosz Młynarski, Paweł Najgebauer, Piotr Sikora, Błażej Staryszak, Krzysztof Wiśniewski, Grzegorz Uzdański.
Współtworzyli nową warszawską scenę komediową, w tym Klub Komediowy, Szkołę Impro i Resort Komedii. Klancyk ma na koncie występy na festiwalach literackich, muzycznych i teatralnych w kraju i zagranicą m.in. Apostrof —Międzynarodowy Festiwal Literatury (Warszawa),Big Book Festival (Warszawa), Festiwal im. Zygmunta Haupta (Gorlice), Miedzianka Fest (Miedzianka), Malta Festival (Poznań), Open’er Festival (Gdynia), Chicago Improv Festival, Del Close Marathon (Nowy Jork), Jazzahead Festival (Brema).
Współpracowali m.in. z Biblioteką Narodową, Instytutem im. Adama Mickiewicza, Fundacją Instytut Reportażu oraz Radiem 357. We wspólnych scenicznych przedsięwzięciach występowali m.in. z Katarzyną Nosowską, Magdaleną Grzebałkowską, Dorotą Masłowską, Mariuszem Szczygłem, Januszem Gajosem czy Marcinem Maseckim.
Produkują komediowy podcast „Codzienne trudności”. Ich gośćmi są komiczki i komicy, osoby związane ze światem muzyki i filmu, dziennikarze i dziennikarki, pisarki i pisarze.